תהליך הגיוס של פרילנסר שיווק דיגיטלי אינו קל. לוקח זמן למצוא את האדם הנכון וזו לא משימה קלה לדעת איך אתה יכול לשכור אחד. פרילנסרים יכולים להיות יקרים אבל הם עשויים להביא ערך רב יותר מאשר עובד בבית.
חשוב לדעת איזה סוג עבודה אתה רוצה פרילנסר לעשות לפני שאתה מתחיל בחיפוש אחר מישהו. ישנם סוגים רבים ושונים של משימות שניתן להקצות לפרילנסרים כמו SEO, כתיבת תוכן, שיווק במדיה חברתית, עיצוב גרפי ועוד.
הדבר החשוב ביותר כשמחפשים פרילנסר שיווק דיגיטלי הוא ההתאמה בין החברה שלך לפרויקט שהם יעבדו עליו. לעולם אל תסתפק באדם הראשון שתמצא כי אולי יש רבים שיכולים להציע שירותים טובים יותר או מתאימים יותר.
מכיוון שהשיווק הדיגיטלי כבש את העולם בסערה, חשוב להיות מסוגל לשכור את הפרילנסרים הטובים ביותר עבור העסק שלך.
כאן מאמר זה בא שימושי. תלמדו על כמה שאלות מרכזיות שכדאי לכם לשאול את עצמכם בעת שכירת אדם או חברה לפרויקט השיווק הדיגיטלי שלכם.
תוכלו גם לגלות על המיומנויות המובילות שאתם צריכים להיות בעלי בעת העסקת פרילנסר, ואיזה סוג של אנשים או חברות צריכים להתאים לכם ביותר.
אחד המצבים הנפוצים ביותר שאתה עלול להיתקל בהם בעת העסקת פרילנסר הוא כיצד לבחור את המתאים. ישנן שאלות רבות לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר פרילנסר:
– אילו כישורים יש להם?
– כמה זמן הם עובדים כפרילנסרים?
– על איזה סוג של פרויקטים הם עבדו, ואיזה סוג לקוחות הם עבדו?
– איך תיק העבודות שלהם?
– כמה ניסיון יש להם בענף שאתה מתעניין בהם?
כמה היבטים נוספים של בחירת פרילנסר לפרויקט שלך כוללים את הדברים הבאים:
– המיומנות, המומחיות והניסיון של הפרט.
– איך הם מתקשרים בכתב ובטלפון.
– איך הם עובדים עם אחרים כשהם לא עובדים על הפרויקט שלך לבד.
– בין אם יהיה לך נוח לעבוד איתם מרחוק ובין אם יש להם תיק עבודות להראות ללקוחות פוטנציאליים.
– מוניטין, הפניות והמלצות מלקוחות קודמים.
ישנם הרבה גורמים שניתן לקחת בחשבון כאשר אתה בוחר פרילנסר לפרויקט השיווק הדיגיטלי שלך. כדאי לשקול בין היתר את המוניטין, המומחיות והניסיון של הפרט.
המוניטין של פרילנסר הוא אינדיקטור מצוין למערך הכישורים והאיכות שלהם. אתה גם רוצה לקחת בחשבון כמה פרויקטים הם עשו בעבר, מה שייתן לך מושג לגבי הידע שלהם על התעשייה.
העמלות עבור פרילנסרים תלויות בדרך כלל בכמות העבודה הדרושה וכמה זמן ייקח להשלים אותה.
רמת המומחיות או הניסיון תלויה באיזה סוג של שיווק דיגיטלי הם מתמחים – אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), פרסום PPC, שיווק תוכן, שיווק במדיה חברתית וכו'.
עברתי הרבה מאבקים בעבר בניסיון למצוא פרילנסר לפרויקטים השיווקיים של החברה שלי. אפילו שכרתי מישהו ואחר כך פיטרתי אותו לאחר שהבנתי שהוא לא מתאים לצרכים שלנו.
פרילנסרים הם נכס חשוב בכל חברה. כאשר אתם מחפשים מישהו שיוכל להתמודד עם השיווק הדיגיטלי שלכם, חשוב לוודא שהאדם מוסמך ומיומן מספיק לעשות זאת. זאת בשל העובדה שלחברות רבות יש תקציבים מצומצמים ואינן יכולות לעמוד בהוצאות מיותרות כמו העסקת אנשים כשהם לא צריכים אותם או לפטר אותם מאוחר יותר כשהם מגלים שהם לא עובדים טוב עם עובדים אחרים בצוות שלהם.
לסיכום
פרילנסרים יכולים להיות נכס גדול בתחום השיווק הדיגיטלי. הם יכולים לספק תובנות, רעיונות ויצירתיות שאולי אין לך. אבל לפני שאתם מחליטים לשכור אחד, חשוב להבין מה הם עושים ואיך הם עובדים.